Sempati Koleji

Öğrenme : 101

BAY #1 : OKU \ ANLAT \ GÖZDEN GEÇİR (3R)

Kitabın bir bölümünü okuyun. Ardından kitabınızı tamamen kapatın ve notlarınızı saklayın. Okuduklarınızla ilgili hatırlayabileceğiniz her şeyi (sesli olarak) keni ağzınızdan dinleyin. Fantezi ekipmana gereksinimi yok. Kendi kendinize, geçmiştea, hatta kahve kupanıza veya odanızdaki bir bitkiye bakın. Yanlış bulduğunuz herhangi bir şeyi düzeltmek için ilgili kısmı tekrar okuyarak veya okuduğunuz zaman gözden kaçırdığınız önemli bilgileri yeniden gözden geçirerek bölümü inceleyin. Çeşitli çalışma tekniklerinin etkililiğini karşılaştıran bir gözlemlemek, üç gruptaki öğrenciler uzun, teknik ansiklopedinin giriş bilgilerini okumaktadır (McDaniel, Howard ve Einstein, 2009). Bir grup 3R tekniğini kullandı; diğer grup sadece 2 kez makalelerini tekrarlı biçimde okudu, üçüncü grup ise makalelerini okurken almadı. 3R tekniğini kullananlar, Diğer araştırmaları kullananlara göre testte çok daha başarılı oldular. ilave, 3R tekniğini kullanmak, not almaktan ve okumaktan daha az zaman aldı.

Bu yöntemin bu kadar iyi çalışmasının bir nedeni, ikinci R’yi kullandığınızda, anlama, öğrenme ve hatırlamada sorun yaşadığınız her şeyi hemen yürütme, böylece üçüncü R: inceleme yaptığınızda nelere konsantre olmayı kaldırmanız.

BAY #2 : DERİN DALIŞ

Ders kitabınızı, Facebook sayfanızı okur gibi hızlı ve yüzeysel bir şekilde okuyamazsınız. Pek çok öğrenci zihninin bir çöp tenekesi veya sünger olduğu varsayar; sadece içine bilgi dökersiniz ve oradaki bilgiler yüzer. Afedersiniz. Orada kalmak için bilgi, onu elde edene kadar işlenmek zorundadır. Bir şeyi anlamak için harcama çabanızda, beyinlerinize “bir şey”i hatırlamaya değer olduğunu bildiriyorsunuz. Bunu yaparken, amacına göre tablolar mükemmel bir yol, yeni bilgileri zaten bildiklerini öğrenmektir. Psikolojik bilimin (biyolojik, öğrenme, araştırmacı ve sosyokültürel) dört temel perspektifini okudunuz varsayalım. Her birini okuduktan sonra, ya kendi hayatız için geçerli olan manzaralar hakkında ya da yolculuktaki olayı bağdaştırarak düşünmek: “Arkadaşların çoğu, kriz ve endişelerini izlemek için ilaç kullananlar,

BAY #3 : HAYAL GÜCÜ

Fikirleri görselleştiren öğrenciler, bunu yapmayan öğrencilerden daha iyi hatırlar. Bu tekniğin önemli kısmı, web sitelerinde gördüğünüz “beyninizi eğitin!” gülerekten size absürt bir şekilde kalıcı olarak çalışmaya çalışmanıza gerek yoktur. Görüntülerin etkileşimini sağlamak yeterli olacaktır. (Wollen, Weber & Lowry, 1972). Bu nedenle beynin glia hücreleriyle ilgili bir bölümü okurken (latince dış yüzeyler anlamına gelir) nöronların altındaki hücreler olarak nöronları tutan bir nesne gibi hayal edin.

SIR #4 : KENDİNİ TEST ET !

Bir bölümün ilk bölümdeki materyali okuduğunuzu ve artık anlatma aşamasına başlamanın zamanının geldiğini varsayalım. Yapabileceğinden fazlasını kaçırmaya sonuna kadar işe başla. Ardından, bölümün ilk sayfasındaki defterleri bak ve belleğinizi zorlamak için ve daha fazlasını hatırlamak için kullanın. Kenar boşluklarındaki şartları kontrol edin, tanımlarını örtün ve bunları kendi kelimelerinizle tanımlamaya çalışın. Cevaplarınızı not alın veya bilgisayar, tablet veya telefona bakın, daha sonra kayıtlarını okuyabilir veya dinleyebilirsiniz. Siz giderken, hatırlayamadığınız her şeyi bir kenara not alın, ancak henüz cevaplara baktınız. İşinizin ilerleyen bölümlerinde geri gidiş ve marjlardaki hükümler ne kadar iyi bir izlenimi görün veya sorularınızı kendi kendinize test edin.

SIR #5 : ÇİÇEK OL VE KALEMİ BIRAK !

Bu yinelemeli döngüyü bitirdiğinizde, son kez yapamayacağınız sorular artık yapabileceklerinden hale geldiğinizden emin olun. Başınızı yukarda ve sırtınızı dik tutun (çiçek olun). Sınıfta ders dinlemek bir DVD’den film izlemek gibi bir şey değildir. Bir ders için, duraklatma düğmesine basamazsınız. Diğer bir yandan da, derse tüm dikkatinizi vermezseniz, önemli bir şeyi kaçırırsınız ve bunu farketmezsiniz. Sınıfta olduğunuzda, yanınızda konuşmadan, -mesaj atarlarsa- kısa gif mesaj gönderir veya sevimli şekilde ders dinleyen kedi fotoğrafını atın. Derste almama tekniğinin bir ayarı vardır; bir yandan hocanın anlattıklarını kaçırmamayı, diğer yandan da sınav için iyi defter tutmayı dilersiniz.

Alanındaki en büyük sosyal psikologlardan biri olan Elliot Aronson (2010), üniversitedeki ilk dönemle ilgili olanları şöyle yazdı: “Bir çocuğun nasıl olabileceğini hiç öğrenmediğimi keşfettim. Not alma ile ilgili temel şeyleri bile oluşturuyor. Derse oturur, ders dinler, hırsla yazardım. Vize sınavları geldiğinde, ders notlarımı ortaya koyardım ve onların neredeyse anlaşılmaz kapsamı farkederdim. ”Eğitmenlerinizi dinlerken, görmekta olmadığınız şeyleri zaten bildiğiniz şeylerle nasıl bağlantılı olduğunu düşünün. Bir mahkeme müşavirinin yaptığı şekilde cümleleri ve konuşmaları aynı şekilde anlaşılmaz değil, anahtar kelimeler ve cümleleri belli değil. Duyduklarınız öğeleri elemek ve önemli yerlere kısıtlamalar, bu kullanıcıların daha fazla yollara gitmelerine yardımcı olacaktır. Eğitmenler derslerini videolaştırır ya da slaytlarını çevrimiçi yayınlarlarsa, Artık almamak zorunda kalmayacağınızı düşünün. Ancak sınavda videolar ve slaytlar için sınava giderken düşünen iki ayaklı varlık değildir.

SIR #6 : DERSTEN SONRA NE YAPMALI

Notlarınızı içselleştirin. Dersten hemen sonra Elliot Aronson ‘un yaptığı hata nedeniyle oluşturduğu güzel bir stratejiyi özetlemek; bir merdiven çıkışı, uzantıları veya bir çim üzerinde örnekleri tekrar edin. Yarı yıl sonunda, final için hazırlık zamanı geldiğinde, Elliot artık başarmıştı. Daha da fazlası: Elliot, eğitmene giren profesörün düşüncesinin kapsamının ve örüntüsünün kendi yaptıklarıyla nasıl örtüştüğünü ortaya çıkardı. Bir bakış özüne ulaşma sanatına hakim olmayı ilk adımını atmıştı … öğrenmeyi sevmeyi öğrendiğimi ve belki de en önemli eleştirel düşünmeyi ve asılsız iddialara meydan okumayı öğrendiğimi buldum. Hayatında ilk kez bir öğrencinin öğrendiğini anladı. bu “aha çaktım davayı” deneyimi sizde de oluşur.Notlarınızda karalamalar, oklar ve yıldız silahları, anlamsız açıklamalar ve ifadeler varsa, notlarınızı kapsamlı ve sade olarak algılama ve yeniden yazın. Ders kitabınıza veya tüketici notlarına bakarak ya da bir öğretmen yardımcısı veya eğitmen isteyerek eksik tanımları veya diğer boşlukları doldurun. Bu gezintiler, kendinizi test etme ve bilmediklerinizdeki boşlukları doldurmanın bir başka yere gidiyor.

SIR #7 : SİNAVLARA HAZIRLIK

Bir kez öğrendiğinizde, onu kaybetmeyin. “Ben bilerek yeeaa” diyerek bölümleri atlamak size çekici gelebilir. Bildiğini sanmak. yapma. Bunun yerine, güçlü bir araştırmadan yararlanın: Daha önce hatırlayabilecekleri bilgileri korsanlıkla sınavdan önce tekrar test eden öğrenciler, sınava kadar verdiklerini düşünen kimselere göre iki kat daha başarılı olurlar. (Karpicke ve Roediger, 2007).

SIR #8 : SON GÜNE BİRAKMAYIN

Son güneş sıkıştırmayı unutun! Bir çok öğrenci sınavlarına girmenin, bütün gece sabahı geçmeyi, fazla kahve içmeyi, ders kitaplarını ve notlarını tekrar yayınlamaları, gözbebeklerinin kanamasını ve çok fazla kısa olmaması gerekeni varıyor. Başarıyla de, çoğu öğrenci, bir sonraki (veya gecikmiş) durum ne olursa olsun, son gün ne bakacağına karar verir. Birkaç öğrenci de, belirli bir çalışma takvimi yapar ve sonra ona sadık kalır (Kornell & Bjork, 2007). Son güneş sıkıştırma probleminin kaynağı, materyali zaten bildikleri konusunda yanlış bir güven duygusundan zarar görebilir. Ancak muhtemelen sınavda, bilgilerin bir kısmını hatılarken çoğu kısmını hatırlamayacak.. Bunun nedeni, bilgileri hafızanızda organize etmek, yeni fikirlerle destek ve onları pariteye sokmak artık vakit kalmamış olmaktandır… Bu sancılı geceler yerine (ah yine bana haram geceler) bir hafta boyunca düzenli olarak kendinizi sınayın. (Bjork ve Bjork, 2011)

SIR #9 : GEÇMİŞTEKİ ÖĞRENME STİLİNİZİ UNUTUN

Eğer size “görsel” bir öğrenci olduğunuzu söylüyorsanız, bir test yapmışsanız, bu, özellikle de “işitsel” öğrendiğini söyleyenler sınıfa gittiğinizde karşınızda, öğrendiğinde bilgi dışında bir şey yaşamanız anlamı gelir. ? Kafaya takmayın ve gülümseyin; cevap hayır. Yöntem tercihleri ​​ile eşleştiğinde insanların daha iyi öğrendikleri ve tercihleriyle uyuşmayan yöntemlerin kullanımının etkisiz olduğunu bildiğinden hiçbir kanıt yoktur (Pashler ve ark., 2008). Görselleştirici materyaller herkese yardım eder ve ayrıca eski eski aktif dinlemeyi yapar. Aslında, öğrenme tarzı testleri, çok fazla paraya sahip olan işletmelerin yaptığı şeylere yöneliyor gibi görünüyor. öğrenmeye yönelik dokuz sır, her türlü öğrenci için eşit derecelerde iyi çalışır.

Gönder
Merhaba
Sempati Hizmet Servisi
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim.